محیط زیست و بهداشت؛ قربانی توسعه در کشتارگاه اهواز

خبرگزاری فارس: یک سال پس از منتفی شدن توسعه کشتارگاه اهواز، به دلیل مغایرت با ضوابط زیست محیطی و بهداشت، شهرداری صنعتی کردن آن را از سر گرفته است.

خبرگزاری فارس: محیط زیست و بهداشت؛ قربانی توسعه در کشتارگاه اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز تنها کلان شهری که کشتارگاه صنعتی ندارد، اهواز است. کشتار دام در این شهر (همانند 26 کشتارگاه دیگر استان) به صورت سنتی انجام می‌شود؛ به عبارتی کشتار روی زمین صورت می‌گیرد و به جز گوشت، از سایر آلایش‌های دام هیچ استفاده‌ای نمی‌شود؛ در نتیجه این مواد به عنوان زباله دفع و محیط زیست را تهدید می‌کنند.

کشتارگاه اهواز با 15 هکتار مساحت (9 هکتار در حال بهره‌برداری) توسط شهرداری اداره می‌شود. این محل به دلیل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، در سال 72 به صورت موقت و مشروط از درون شهر به محل فعلی خود در جاده بقایی منتقل شد تا پس از ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) تعطیل شود. با گذشت 20 سال نه کشتارگاه صنعتی راه افتاد و نه کشتارگاه سنتی تعطیل شد.

گرچه این محل به اصرار شهرداری، نام «کشتارگاه نیمه صنعتی» را یدک می‌کشد، اما عملاً «کشتارگاه سنتی» است و در طول این مدت تنها کاری که انجام شده (آن هم با فشارهای اداره کل محیط زیست و پیگیری‌های قضایی) نصب تصفیه‌خانه است تا فاضلاب و پساب کشتارگاه به رودخانه کارون تخلیه نشود.

در خرداد ماه سال 90 شهرداری اهواز که پیش از این بدون داشتن مجوز، توسعه کشتارگاه را آغاز کرده بود، درخواست کرد آن را به کشتارگاه صنعتی تبدیل کند. این خواسته اما پس از بررسی در کارگروه به دلیل مخالفت نماینده محیط زیست و دامپزشکی منتفی و مقرر شد ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) با مشارکت بخش خصوصی دنبال شود. با این حال شهرداری، اعلام کرده که قصد دارد، طرح کشتارگاه صنعتی را در محل فعلی اجرا کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 23741
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 23741
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->